Beiträge von James_Hetfield

    Ich hatte das auch mal.
    Bei mir lags an einem defekten Kühler der Grafikkarte, der sich nicht mehr drehte und somit die Graka nach 10-20 Minuten überhitzt war!


    Dreht sich bei dir denn alles?

    samstag abend und nichts los. yippieh
    eltern+schwester gehen in 3 wochen nach ägypten, ich muss zuhause bleiben.
    es ist kalt, nass und verdammt öde
    nurnoch pärchen im freundeskreis.
    5 kilo zuviel und der zustand meines auges ist auch seit 6 jahren der gleiche.


    da lacht das herz :(

    Danke schonmal für eure Vorschläge!
    Ich Großen und Ganzen bin ich mit dem Text zufrieden, es gibt nur so ein paar kritische Sätze/Satzzeilen bei denen ich mir überhaupt nicht sicher bin.
    (ich checke die Zitierfunktion leider nicht)


    "I was spoilt for choice which field of study.." = Ich hatte die Qual der Wahl, welche Studienrichtung...


    "I didn’t really know what to expect in case of being accepted of enrolment.." = Ich wusste nicht was imich erwarten würde im Falle, eine Immatrikulationszusage zu erhalten..


    "Several months later, when I nearly gave up hope, my parents surprised me on my 22nd birthday by handing the letter of acceptance over to me, which they successfully were able to hide"
    =Einige Monate später, als ich die Hoffnung schon fast aufgegeben hatte, überraschten mich meine Eltern an meinem 22. Geburtstag, indem sie mir die Zusage überreichten, welche sie erfolgreich vor mir verstecken konnten.


    "Nowadays, it’s becoming more and more a basic prerequisite.." = Heutzutage wird es mehr und mehr Grundvoraussetzung,..



    Ansonsten eben die Frage nach den richtigen Zeitformen, einigen Wörtern (z.b. Associate für die Dame aus York, die den Vortrag bei uns gehalten hat?) und soweiter...

    Also im Endeffekt beides! Was in meinem Fall etwas seltsam ist, da die Dame von der Universität damals sagte, die würden dort jeden nehmen, der die Gebühren bezahlt.
    So ganz erschließt sich mir der Sinn also nicht, aber was muss das muss 8|


    Ich soll halt schreiben, wieso ich gerade das Fach studiere, wieso ich gerade nach England will, gerade in die Uni etc. Private Hintergründe und so weiter

    Alles klaro! Ein paar Dinge müssen noch dazu..



    February 1, 2010

    Letter of Motivation

    To whom it may concern

    Dear sir or madam,
    hereby I would like to introduce the motives why I chose to apply for St John’s University as an exchange student.
    My name is Denis Kraft, I am twenty-two years old and I live with my family in Ludwigshafen, Germany.
    When I finished school in 2007 I was spoilt for choice which field of study would probably fit me best. Should I choose English Studies, Biology or maybe Business Economics?
    During my civilian service a few months later, I spontaneously decided to apply for the course of studies Corporate Finance at Ludwigshafen University of Applied Sciences. To be honest, I didn’t really know what to expect in case of being accepted of enrolment, since we never discussed issues relating to Business Economics in school, but I wanted to give it a try.
    Several months later, when I nearly gave up hope, my parents surprised me on my twenty-second birthday by handing the letter of acceptance over to me, which they successfully were able to hide. So I began to study at Ludwigshafen University of Applied Sciences in October, 2008.
    Even before I started my studies, I knew that I wanted to spend at least one term abroad. Luckily, a fellow student planned to visit England for the same purpose, so we decided to visit your university together. I think this way we are able to encourage and help one another.
    The actual reasons why I made that decision are both simple and comprehensible:
    It’s a matter of common knowledge that nowadays everybody should be able to master the English Language entirely, especially those considering to work in the economic sector.
    So for me, spending one term in England essentially means to increase my English skills, but it also means getting to know a different culture and different people. I think it is a great opportunity to broaden my horizon and to socialize with people from other countries.
    Also, it would be my first habitation in another country for more than two weeks and for that reason, I would be given the chance to prove my self-independence.
    I strive to advance my communicative and social skills and, as a consequence, enrich my own initiative and personality.

    Of course, another important reason is that studying abroad enhances the chances to obtain a well-paid job that fits one’s expectations. Nowadays, it’s becoming more and more a basic prerequisite for students to obtain multicultural and multinational experience.

    I decided to apply for St John’s University because of itsexcellent reputation and opportunities and furthermore, because of your associate’s presentation at our university a few months ago. There are only very positive things I hear about your university. I personally believe that this would be a great chance for me to professionally step further.


    Sincerely Yours,
    Denis Kraft

    Guten Tach!


    Ich sitze hier gerade an meinem "letter of motivation" für ein Auslandssemester in York/England.
    Das Ding sollte natürlich sprachlich und grammatikalisch perfekt sein, leider ist mein aktiver Englisch-Unterricht schon lange her und daher alles andere als perfekt und ich habe auch niemanden in meinem Bekanntenkreis, an den ich mich wenden kann. Und da Trommler ja bekanntermaßen die schlausten Menschen dieseits unseres Sonnensystems sind, dachte ich mir: fragen kostet nichts!


    Lange Rede kurzer Sinn - würde sich jemand, der des Englischen mächtiger ist als ich, bereit erklären Ordnung ins Chaos zu bringen?
    Der Text ist knapp 1 1/2 Seiten bzw. 500 Wörter lang und muss übermorgen abgegeben werden.


    Wenn sich jemand finden sollte kopiere ich den Text einfach hier rein. :)


    :rolleyes: